donderdag 11 augustus 2011

Een tuintje op je buik

Doodsbang voor de dood, onthoud ik me normaal van morbide grappen over mijn toekomstige graf. Als je 't mij vraagt, heb ik altijd het idee dat de dood de meeste valse grap is die Buddha, Allah, God, Satan, Hades, en Thor samen op 'n pokeravondje gesmeed hebben om de mensheid te zieken. Gewoon, omdat het kan.

Mijn zwager zat zojuist te vertellen dat ie online zijn sterfdatum heeft uitgerekend, dus dat ik heb maar vast in mijn agenda gezet (vrouwen worden toch ouder). Maar 't nieuws dat je naast een tuintje op je buik of een compact inferno nu ook een derde en vierde keus hebt om tot stof te wederkeren, gaf me ineens weer inspiratie na de doodse stilte op mijn blog. Ja lief handje volgers ik leef nog.

Je kunt je straks ook laten resomeren of cryomeren. Wat 'n fantastisch nieuws! Kan haast niet wachten. Ze lossen je kadaver op in een vloeistof of door bevriezing. Geen aangebrande lucht meer, geen wormen die via je heiligbeen naar binnen kruipen en je via je oogkas weer verlaten. Wel kan je meteen je Heineken op ijskoud zetten. What's next? Inbalsemen met papier mache? Een aparte kliko voor menselijk afval met ingebouwde schredder? Je in een freaky pose laten overgieten met lava, zodat ze over 1000 jaar denken WTF! 

Doe mij maar zo'n Vikingsbegrafenis. Beetje dobberen op 't water, vuurpeiltje erop en op naar 't Walhalla vol gespierde Vikingen. Of was 't nou Vikkingen? Hoe dan ook, creatieve 'try after you die' ideeën welkom. Leuk detail tijdens het zoeken naar een morbide plaatje: je kunt blijkbaar een funeral stripper inhuren. Nu met ik eigenlijk een grapje maken met iets met bones...

4 opmerkingen:

  1. LoL, fijn dat je weer aan het bloggen bent, lees altijd met veel plezier je blog :-) als ik het lees, want dat gaat soms met vertraging, maar ik lees wel, en doorgaans met plezier, of eigenlijk vaak wel enzo, dus...

    Maar goed, ook van deze heb ik genoten, ik denk dat ik voor de Lava oplossing ga, nu nog een freaky pose bedenken ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoorde van de week een weetje, ge-uit door Midas Dekkers, weet je dat wij, als het ras mens zijnde, de enigen zijn die zich ervan bewust zijn dat ze een keer dood gaan? Waarom, vraagt hij zich af, heeft de evolutie dit ooit toegestaan, dat besef!

    Ps, ook hij is bang voor de dood!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ps, mijn collega heeft dat ook voor mij uitgerekend, valt verdorrie net in het weekend, dus hier krijg ik nog niet eens een vrije dag voor. Probeer het nog te verzetten naar een maandag. Is toch al zo,n k**dag. Kom er trouwens nog wel even op terug, maar heb nu weinig tijd. Maar Natje, je bent d,r weer.
    Groetjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik denk dat ik me maar op laat zetten en ergens in de gang plaatsen, dan laat ik me paintbrushen in dezelfde kleur als de achtergrond, met m,n kop net voor het schilderijtje "Zigeunerjongetje met traan". Dan ben ik er toch een beetje bij, maar val ik niet op.

    BeantwoordenVerwijderen