zondag 21 maart 2010

Church bells


Wij afvalligen hebben nog weleens moeite met de kerkklokken die je zondagvroeg uit je bed dreunen. En dat zijn er in Veenendaal nogal wat. I wonder... Waarom iedereen moet weten dat de kerk begint, ook degene die na een week hard werken zich nog even lekker willen omdraaien. Misschien hebben ze zoiets van... wij vroeg op, jij vroeg op. Het idee van mijn collega zou kerken meteen weer in 2010 brengen: stuur iedereen een smsje. Een stuk stiller dan een levensgrote alarmklok. Ter vergelijking: ik ga elke zondag met een scheepstoeter voor de kerk staan, omdat met 30 minuten mijn favoriete tv-programma begint, mijn sportlesje etc. Dat doe je toch ook niet. Begrijp me niet verkeerd. Ik respecteer dat je achter je geloof staat en bewonder dat je ergens voor gaat, maar mag het een beetje ssshtttt....

1 opmerking: