vrijdag 11 februari 2011

Bullshit bingo

Voor wie geen genoeg kan krijgen van al dat corporate gebrabbel, slappe gezeik en dooddoeners in de reclamebranche, hier nog even de 'toppertjes' (daar gaan we al). Betrap je jouw collega hier ook op, dan kun je weer wat afstrepen op je Bullshit Bingokaart. En post het op mijn blog.

"Ik dacht dat jij dat zou oppikken." "Nee, daar ga ik niet over." "Ow, zo had ik niet begrepen."
"Ja wij kunnen dat wel vinden, maar ze willen er toch hun plasje over doen."
"Kunnen wij tee zee tee ff een bila hebben om er wat van te vinden?"
"We willen vooral wat rumour around the brand."
"Ja dat had ik zelf ook wel kunnen verzinnen." (Waarom deed je dat dan niet)
"Tja, ik ben zelf natuurlijk ook een halve creatief."
"Kan dat niet in dat grappige lettertype?" "Je bedoelt Comic Sans? Nee sorry, die shoarmaletter is echt not done."
"Ik denk niet dat onze doelgroep dat gaat snappen." (Tijd voor een andere doelgroep?)
"Kunnen jullie dat laten invliegen en weer faden in Powerpoint?" "We kunnen het wel, maar willen het niet."
"We zitten zelf te denken aan een crossmediale viral campagne. Wat jij?"

1 opmerking:

  1. Volgens mij bestaat de reclamewereld sowieso uit niets anders dan het opkloppen van gebakken lucht. Je moet klanten vooral allerlei termen naar het hoofd slingeren waar ze nog nooit van gehoord hebben, dan zeggen ze van schrik overal ja op.

    BeantwoordenVerwijderen